WIFEY WEEKEND

Vardag

Förra helgen var som sagt Josefine här! Mötte upp henne på Bromma flygplats med en "wifey"-skylt såklart. Väl hemma i lägenheten hade jag handlat hem massa gott och en flaska rött. Det jag INTE hade gjort var att kolla ifall det fanns någon vinöppnare. Såklart inte. I en timme höll vi på, vände ut och in på verktygslådan innan vi äntligen fick upp korken, haha. (fick sila bort lite glasskärvor och kortbitar..) Resten av kvällen åt och pratade vi ikapp massor.
 
 
På lördagen åkte vi in till Odenplan och käkade frukost på ett mysigt fik. Efter det tog vi tunnelbanan ut på Södermalm där vi gick till massa olika secondhandaffärer. Vi började på Beyond Retro där vi provade alla glittriga tröjor dom hade. Sen gick vi vidare till Judits (perfekt ju) som är en vintagebutik och sedan vidare på Stockholms stadsmission och Myrorna. Hittade en svart Boss-kjol för typ 150:-, kap! Blev middag ute på söder oxå, dock inte nån hit..
 
Hem till lägenheten och bytte om, sminkade oss och tog varsin öl. Efter åtta åkte vi in till Kungsholmen till Jonas & Christoffer. Där blev det bubbel, snittar och vin. Lyssnade på 90-talshits och dansade både till Las Ketchup och Macarena. Riktigt kul kväll!
 
 
Tack och lov för en timmes extra sömn till söndan. När vi vaknat till liv och Josefine hade hittat alla delar av sin packning åkte vi till Gamla stan och åt frukost. Sen blev det även en sväng på Beyond Retro på Drottninggatan (där jag hittade min glitterjacka) och några butiker till. Vid tre vinkade jag av Josefine på centralstationen efter en mysig helg <3
| |
Upp