TJEJHELG

Stockholm, Vardag

I helgen har jag haft min fina vän Evelina på besök här i huvudstaden! Mötte upp henne på flygplatsen på fredagskvällen, sen blev det te och massa prat hemma innan vi tog en tidig kväll. Lördagen började med en skön sovmorgon och till frukost bakade vi scones och tittade på live-sändningen från Bruksvallsloppet! Kan vara bästa starten på en dag. Tog tunnelbanan in till stan och strosade runt i solen innan vi mötte upp Sara, då tog vi sikte på Östermalm och Mr Cake. Att gå dit och fika var Eves enda önskning för helgen, så självklart skulle den infrias! Vi blev först lite avskräckta av kön men den gick ändå rätt snabbt. Eve fick både se och prata med Roy Fares så hon skuttade runt på moln resten av helgen, haha. Vi åt varsin bit av deras drömmiga tårtor, himmelskt gott!

Blev lite shopping efteråt, hittade precis en grej jag har tänkt köpa (visar sen). Sen gick vi på Drottninghof och käkade middag. Jag tog deras viltköttbullar, tjejerna tog varsin burgare och så delade vi på en flaska rött och prata om allt mellan himmel och jord. När notan var betald åkte vi ut till Bromma och forsatte lördagsmyset med ännu en flaska vin och lite ost, oliver och kex.

Söndagen fick börja med ännu en sovmorgon följt av avokadomackor och Bruksvallsloppet på datorn. Mötte upp Sara i stan och hamnde på en Vintermässa i Kungsträdgården! Så himla kul, vi kändes oss verkligen som hemma. Var med i massa tävlingar för att vinna skidor och resor. Därefter gick vi till Gamla stan och letade upp ett fik vi kunde värma oss på. Sen var det dags för Eve att röra sig mot flyget men helgen kunde knappast har varit bättre. Så mysigt att prata ikapp med dessa <3