HÖKNATTEN

Vardag

Har haft en riktigt bra helg i Sundsvall hos Josefines familj! Blev hämtad på tågstationen vid sex när jag kom fram, åkte sen ut till Rännö där det blev middag och grejer. Jag och Josefine sov ute i stugan hela helgen, så mysig:
 
 
På lördagen åt vi frukost, löste melodikrysset och kollade på Vinterstudion och svenska längdpremiären i Gällivare. Sen var det dags att äta nåt igen och byta om inför kvällens drabbning. Kring tre samlades vi tillsammans med alla andra tävlande inne i Sundsvall och sen bussades vi ut till starten, som var nästan hela vägen upp på Södra berget. 
Judithz innan start
 
Årets tema var "Jubileum" eftersom det är 40:e gången som Höknatten arrangeras. Det märktes på extrabanan som man kör efter halva vägen, där var det lite frågesport för att hitta rätt kontroll. I övrigt så var det som vanligt långt mellan kontrollerna i mörkret och på nästan varje kontroll var det folk som eldade. För övrigt så var det även ishalka överallt, alla stigar, stenar, hällor och vägar hade ett lager is på. Plus att det föll kallsnö under hela loppet. Sjukt tur att jag verkligen köpte mina icebugs med dubbar under, annars hade vi lika gärna kunnat stanna hemma, haha! Istället lyckades vi slå personligt rekord på 2,5 timme :D Förut har vi legat kring 3 timmar, förutom ifjol då det tog fyra (!!). 
 
Efter loppet!
 
Efter dusch och bastu blev det sen middag ute i Rännö och väldigt lugnt. Hade rätt ont i kroppen kan jag lova. På söndagen var vi ute och åkte bil en sväng, kollade på Vinterstudion och åt god mat. Sen var det dags att rulla hem till Stockholm igen!
| Höknatten | |
Upp