BALI

Resor

Har haft en riktigt skön helg på Bali. Trots lite otur med vädret (mulet/regn 3 av 4 dagar) så kändes det verkligen som semester. Jag vill verkligen åka tillbaka hit (vilket jag även kommer göra, biljetterna är bokade!), finns så mycket mer jag vill hinna se och göra på Bali!

AKTIVITETER
På lördagen drog vi ner till Double Six Beach och hyrde surfingbrädor. Ingen av oss var väl nån naturbegåvning direkt men dom flesta lyckades ställa sig upp nån gång iallafall, till och med jag! Vädret var dessutom inte direkt till nån fördel heller, längs hela stranden var det röd flagg.

Två av kvällarna var vi ute och festade. På fredagen hamnde vi på La Favella, en mysig klubb som hade en väldigt grön innergård. Bra musik och mycket västerlänskt folk (surfers). På lördagkvällen delade vi upp oss lite; jag och Hanna stannade på Sky Garden efter middagen och resten drog till La Favella igen. Sky Garden är sju (?) våningar klubb vilket är riktigt coolt! I inträdet ingick två timmars "free flow" så det blev en hel del drinkar. Sen spenderade vi resten av kvällen med massa australienare, väldigt oklar kväll men de va länge sen ja skrattade så hemskt mycket! ( inga bloggbara bilder om ja säger så..)

På söndagen efter en sen frukost åkte vi upp till Potato Head Beach Club och låg i gräset hela dagen. Väldigt fint ställe, man kan inte åka till Bali/Seminyak utan att kika förbi där! Vi stannade kvar och såg solnedgången, magiskt.

BOENDE
Vi var ett gäng på åtta personer som hyrde en privat villa via Airbnb i Seminyak på Bali. Stället hette Villa Satu Pulau som ägs av en australiensk familj. Taxiresan till villan tog ca 30-45 minuter beroende på trafiken. Fyra sovrum och egen pool, helt okej med andra ord! Till stranden tog de 5-10 minuter att promenera. Hela gänget åkte inte samma tider men jag åkte dit på torsdag morgon och sedan hem igen på måndag morgon, alltså 4 nätter.

MAT
Vi hann käka på flera ställen under dagarna på Bali men favoritstället för frukost blev helt klart Sacred Ground längd Double Six Road. Vi satt (läs: halvlåg) i den delen av restaurangen med låga bord och soffor i skuggan och beställde in riktigt gott kaffe (svårt att hitta annars), bästa frukostbaugetten och såklart pannkakor!

Frukost blev det även på Sixty Six som ligger vid stranden, deras ananasjuice var väldigt bra. Även pannkakorna kan rekommenderas. Pluspoäng för utsikten också!
Ett annat ställe som jag kan rekommendera är Hotel Kumala Pantai som också ligger vid stranden. Det är en italiensk restaurang som har helt fantastiskt goda pizzor! Blir typ hungrig bara av att tänka på dom, haha. I övrigt så åt vi på en grekisk restaurang som heter Souvlaki och ligger på Double Six Road, helt okej. På lördagen åkte vi till Sky Garden och åt deras BBQ-buffé som var helt fantastiskt god! Dock så är vi väldigt misstänksamma att den var orsaken till att 4 av 8 blev riktigt dåliga och fick "Bali Belly".. Jag klarade mig från de värsta iallafall!