Mornin' glory

Godmorgon finisar! Sitter med en kopp te och kollar på iPaden med Morgonpasset i P3 i bakgrunden. En helt vanlig morgon med andra ord. Va ute på en promenad imorse, lite tyngre än igår att ta sig upp men med lite vilja så går de mesta. Idag väntar en heldag i skolan i vanlig ordning men sen ska Victor laga mat till mig och Josefine hemma hos mig! Det ser jag fram emot :)

Långa dagar

Hej på er! Sitter och myser med en stor kopp te för att få upp värmen i kroppen. Satt på skolan till åtta ikväll men jag kan väl inte påstå att vi har fått så mycket gjort.. Idag fick vi igen deltentan som vi skrev förra måndagen och det var bättre än väntat. Speciellt eftersom jag va borta halva tiden inför! Känns bra med en liten ljusglimt i tillvaron. Boendesökandet däremot går inge vidare, åh va less ja ä.. Två månader kvar på älskade Rullis :/

Dag 4 - Izmir

Fjärde dagen lade vi till i Izmir, Turkiet. Det var ca 25 grader varmt och strålande sol från en klarblå himmel. Mina päron stannande på båten och solade men jag, brorsan, Jocke och Frida tog en runda i stan. Killarna köpte varsin skjorta och så tog vi en öl på en bar med wifi. Blev även nån timme i solen på pooldäcket på båten. Min morfar fyllde 70 denhär dagen och det firades med tårta till efterrätt på sittningen. Även denna kväll slank det ner nån drink ;)

Nya tag

Godmorgon! Steg upp klockan sex imorse och for ut på en prommis innan frukosten. Är dock väldigt stel i kroppen efter gårdagens löprunda och efterföljande styrka hemma. Idag blir det långdag på skolan, har packat med båda lunch- och middagslåda.

En dag i taget, kämpa på.

Ett nytt kapitel

Senaste tiden har varit tung. Just när jag trodde att jag var på botten fick jag en knuff utför en ny kant. Denhär hösten har jag fått det väldigt klart för mig, jag är för godtrogen mot människor. Jag vill alltid tro att folk är goda och vill väl, men oj vad fel jag har haft! I höst har det kostat mig mitt boende (blir vräkt till årsskiftet) och ett trasigt hjärta.

Just det sistnämda har tagit hårt. Personen som jag räknade till den som stod mig närmast svek mig på ett riktigt fult sätt. Jag har väntat med att skriva detta då jag inte velat berätta detta med tårar i ögonen eller en bubblande ilska i bröstet. Ibland skenar mina känslor iväg och då gör jag mest saker jag ångrar. Ju mer jag har pratat med folk i min närhet om allt som hänt det senaste året desto mer har det sjunkit in och gått upp för mig att det var på tiden. Det är dags att gå vidare, lämna allt det gamla bakom mig. Vår snart 9-åriga historia har genererat i många minnen som alltid kommer finnas kvar men nu i slutet har vi mest sårat varandra. Många drömmar har krossats men nu börjar ett nytt kapitel i mitt liv, ett liv utan dig.

Arg och ledsen

The heart of hockey

Har sovit gott efter gårdagskvällen i Övik. Kvällen blev riktigt bra, snacka om valuta för pengarna! Matchen var spännande från början till slut men i förlängningen gick vårt älskade Modo till seger :) Fjällräven Center var fullsatt och det va riktigt bra tryck i publiken. Längtar redan tills jag kan åka iväg på nästa hemma-match :P

Hemresan blev lång, det tog nästan fyra timmar innan jag äntligen va hemma. Det var jättemycket dimma, att köra bil ba typ som att snorkla i mjölk... Sen skulle jag ju köra mitt sällskap till jaktkojan så det blev många mil på isiga skogsbilvägar. Men tillslut så fick även jag krypa ner under täcket efter en i övrigt toppenkväll!

Min stora lilla håriga bäbis

Hej snyggingar! Jag myser i mjukisbyxor i soffan hemma i Lycksele. Överlevde bilturen hit från Umeå trots sommardäck, lite spännande va de utimellan. Sen blev det smörgåstårta hos mormor till middag! Nu har min familj åkt iväg till jaktkojan och lämnat mig att ta hand om huset och tre av hundarna. Nikki har fått vara inne med mig och busat. Vet inte hur reglerna är nuförtiden men för mig fick hon då va i soffan ;) Imorgon blir det en promenad med min bäbis som har blivit så stor nu!

Mysmorgon & hemresa

Godmorgon finisar :) Äter frukost med tända ljus och Morgonpasset i P3 på radion, mysmorgon! Är uppe en timme tidigare än vanligt för att göra allt klart för att åka till Lycksele direkt efter plugget. Då blir det raka vägen hem till mormor där det bjuds på smörgåstårta till middag :D Ska bli skönt att komma hem, det är över två månader sen sist nu!

Pizza & hockey

Ett leende på läpparna ikväll, trots en cykeltur hem i regnet. Idag blev vi klara med datalabben (vad är oddsen?!) och vi satt "bara" kvar på skolan till 18. Sen blev det middag hos Josefine med Victor där vi gjorde egen pizza. Ett glas vin till matchen mellan AIK-Modo där vi tillslut bärgade 2 poäng :) Nu blir det sängen för imorrn hade jag tänkt duscha, packa och städa innan föreläsningen. Kring 15 rullar jag mot Lycksele (på sommardäck..) för en lugn och skön helg!

En dag i taget

Hej på er! Har bytt från en dator till en annan. Vi satt i labbet på skolan till nio, sen for jag hem och började pilla lite med hemsidan till JSM. Men den kraschar typ hela tiden så nu ger jag upp för ikväll. Livet suger men jag kämpar på. Snart är det helg och då ska jag åka hem till Lycksele och tänka på annat, känns som att det verkligen behövs just nu... Men nu ska jag ta en snabbdusch och sen krypa isäng!

...

Det är mycket nu. Vill helst bara dra täcket över huvudet och vakna när allt löst sig.
Jag orkar inte.

Höstsol

Tog mig ut på en promenad i eftermiddag. Fick njuta av den bleka höstsolen och de sista värmande solstrålarna för dagen. Skönt att få rensa tankarna lite.

Fokus på framtiden

Deltentan är gjord och nu sitter jag hemma och äter en sen lunch. Provet gick väl sådär, har typ ställt in mig på att skriva heltenta om två veckor. Satt tiden ut (4 timmar) och har gjort så gott jag kunnat, så vi får helt enkelt vänta och se!

Efter tentan va jag och Josefine en sväng på skolan och fick lite info om utlandsstudier. Och imorgon ska vi på en förberedelselunch inför Basårspubarna. Vi ska nämligen locka Basårsstudenter till Öppen Ingång nästa  månad :) I helgen åker jag hem till Lycksele och på lördagkväll ska vi ner till Övik och kolla på hockey, massa bra att se fram emot med andra ord!

Dag 3 - Olympia

Måndag på båten och den dagen lade vi till i Katakolon, Grekland, till en underbart vacker soluppgång. Jag, mamma och pappa tog en buss in till Olympia och kollade på ruinerna.

På kvällen vara det galakväll och det slank även ner några drinkar! Lite bilder från båten oxå :)

Sunday ≠ funday

Tjabba! Är äntligen hemma efter en lång dag på skolan (trots att det är söndag). Cyklade ner efter 8 och kom hem efter 19... Tentapluggat hela dagen, haft kanske totalt 60 minuters paus om man räknar ihop lunch-, middags- och toapauser. Rätt tugnt då min förkylning blivit värre.. Huvudet känns tungt och näsan bara rinner. Nu blir det en stor kopp te med honung och sen en tidig kväll. Har deltenta imorgon och jag känner mig inte alls förberedd. Men tur att man har chans att skriva heltenta om två veckor ifall morgondagen blir katastrof.

Kan även uppdatera er om att jag med 99% sannolikhet står bostadslös igen sista januari. Så om nån vet av nån ledig lägenhet i närheten av campus kan ni ju hojta till!

Filmmys

Hej på er! Kom just hem från Josefine efter en lugn filmkväll. Efter att ha kollat på hockeymatchen mellan Modo-Växsjö blev det middag på Ängen. Sen blev det både Dumma Mig 1 & 2 på Tvistevägen! Nu ska jag äntligen få sova och ladda om inför en seriösare morgondag. Trots att det är söndag blir det plugg heeeela dagen. Vi har nämligen deltenta på måndag och hittills har jag inte fattat nåt. Tur att det "bara" är en deltenta och att vi får en chans till om det skulle behövas :P

Rosa Fredag

Kvällen började hos mig där jag bjöd på tagiatelle och räkor i en gräddsås med gorgonzola. Lite vin, lite efterrätt och kaffe, lite hot shots osv. Mycket prat och mycket skratt. Riktigt kul hade vi! Sen drog vi oss ner på Origo där dom hade "Rosa Fredag" vilket innebar att de flesta intäckter gick till Rosa Bandet och bröstcancerforskningen. Där av allt rosa! Och de flesta hade även rosa kläder på sig. Som vanligt dansade vi till stängning, sjöng Teknisk-Fysiksången och gick sen hem till mig och åt popcorn!

Riktigt bra kväll med sköna människor!

Bakishäng

Sitter i lägenheten, äter rostmackor och dricker kaffe med Josefine, Dennis och Victor. Dom och Heijne kom hit kring halv ett och åt våfflor, perfekt bakismat! Sen har vi bara tagit det lugnt. Får se vad som händer sen, ryktas om filmmyskväll med Dumma Mig 1 och 2.

Igår var det tema "Rosa Fredag". Kvällen började middag här hos mig, sen blev det utgång på origo. Riktigt bra kväll! Men det går sällan fel (men det händer) med mina fina vänner :)

Dag 2 - Bari

Dag 2 på båten så lade vi till i Bari (Italien). Strosade runt i staden lite men det mesta va stängt eftersom det var söndag. Vi köpte en karta och hittade till sist till den gamla delen av staden. Satt oss på ett litet fik och tog en öl innan vi fortsatte en stund.

På kvällen innan middagen blev jag, brorsan, Frida och Jocke bjudna på Moet-champagne och chokladdoppade jordgubbar i morfars hytt!

På kvällen blev det lite drinkar osv.

17e Oktober

Hej sötnosar! Trots all skit runtomkring mig nu så känner jag mig ändå glad. Jag har så fina människor i min närhet som får mig på bättre tänkar när allt känns som värst :)

Just nu myser jag i soffan med lite nötter och en stor kopp te. Vi satt på skolan till sju, sen trängde vi in oss i min bil och åkte ner på Strömpilen en sväng. Efter det så har jag städat här hemma och tagit en välbehövlig dusch. Imorgon drar vi ingång tentaplugget på riktigt och sen ska vi (jag, Josefine, Dennis, Heijne och Victor) äta middag här hemma hos mig! :)

Nedresan & Venedig

Resan började för mig i Umeå. Min familj + Jocke kom hit och vi åt en snabb middag innan vi for till flygplatsen och mötte upp min moster med familj.

Flyg till Stockholm där vi sov över på Rest & Fly.

Efter frukost på Arlanda satt vi oss på flyget till Venedig. Jag var dock rätt grinig då jag knappt hade sovit nåt. Men väl framme i Venedig kunde jag njuta av utsikten med ett stort leende! Vi mötte upp morfar och Britt-Marie och åt riktigt italiensk pizza (godaste pizzan i hela mitt liv!!) innan vi tog oss ut till hamnen.

Första mötet med båten. Gigantisk. Klockan fem lämnade vi hamnen och åkte genom fina Venedig.

Första middagen på Villa Rossa.

Äventyret fortsätter...

kaos, igen...

Jag blir så less! Precis när man bitit ihop och fått huvudet över ytan så kommer nåt nytt och trycker ner en... Min boendesituation är bokstavligt talat K A O S just nu (igen). Som det ser ut just nu blir jag utan boende igen i februari-mars om jag inte gör något. Så imorgon måste jag göra ett par viktigt samtal, om det inte går som jag vill så är jag tillbaka på ruta ett. Undrar hur mycket man orkar med egentligen, har ju flyttat fyra gånger på 1 år redan. Trivs så himla bra här på Nydalahöjd och hade verkligen hoppats på att få bo här tills jag hittade en egen lägenhet här uppe. Men men, så äre när man hyr av andra, man kan aldrig vara helt säker.

Just as Lovely as a Smile | via Tumblr

Getting better

Lite bättre dag idag. Gick lite bättre med plugget, gick hem vid fem och varvade matlagningen med turer till tvättstugan. Efter middagen fick jag även lite plugg gjort. Nu sitter jag på Origo med Josefine, Dennis, Heijne och Victor och ska kolla på landskampen!

not on top of the world

Hej finisar, jag kom just hem efter en lång dag på skolan. Humöret är inte på topp.. Inget verkar gå min väg just nu :/ Ligger massa efter i skolan och det är mindre än en vecka till tenta (och jag fattar ingenting), min boendesituation är kaos och jag får ingen bilplats (dvs. riskerar att få p-bot varenda dag), mina hormoner spökar och jag vill bara lägga mig ner och gråta... Kommer inte hinna träna, känner mig allmänt stressad över allting och lär väl få magkatarr närsomhelst. Och om två veckor åker den person som betytt mest för mig till andra sidan av jorden. Allt känns så himla tungt.

Förlåt, behövde bara skriva av mig lite. Alla problem kändes så långt borta när vi va iväg förra veckan så jag gissar att all stress kom som en chock. Sen är jag väl även lite sliten och trött efter allt resande. Återkommer när jag mår bättre...

En bild från fantastiskt vacka Dubrovik

Ordningen är återställd

Gokväll allihop! Vaknade utvilad och glad imorse, hoppade i min Onepice och åt frukost medan jag läste blogginlägg som jag missat senaste veckan. Pluggade även lite innan jag blev bjuden till Josefine där även Dennis och Heijne var. Jag berättade om resan och dom berättade om veckan här i Umeå :)

Josefine bjöd även på en sen middag bestående av hemmagjorda köttbullar med hemmagjort potatismos & kantarellsås och rårörda lingon, supergott!! Massa prat och skratt med mina fina vänner, nu är ordningen återställd igen :)

Lång resdag

Har precis lagt mig nyduschad i min alldeles egna nybäddade säng. Tänk er, 120 cm bara för mig! Och alldels tyst... Helt underbart efter en intensiv vecka.

Idag har det varit en lång dag, helt klart. Klockan 08:00 lade vi till i Venedigs hamn, men vi skulle vara ute ur hytterna 07:00 men fick inte gå iland förrän typ nio. Shuttle People Mover in till Venedig, buss till flygplatsen, checka in, äta lunch, flyg till Stockholm, vänta på väskor, checka in på inrikesterminalen, middag på Max, flyg till Umeå. Alla dessa säkerhetskontroller, timmar av ömsom väntan ömsom stress, ömma fötter och alla vill bara komma hem.

När jag äntligen kommer fram till mitt älskade Rullstensgatan får jag ett trevligt välkomnande... På min vindruta väntar nämligen inte mindre än fem (!!!) parkeringsböter. Har aldrig varit med om att nån har fått böter pga 24-timmarsregeln här förut (och jag brukar aldrig flytta min bil). Men just när jag varit borta så har dom alltså kollat nästan varje dag. Bröt ihop fullständigt, de va liksom sista droppen efter all stress och trötthet. Min älskade pappa erbjöd sig dock att betala, tack än en gång!  ❤ Så på måndag ska jag skaffa egen bilplats med skärmtak!!!!

När jag lugnat ner mig igen satt jag med brorsan & Jonna och kollade på bilderna från resan och åt några rostade mackor innan jag skjutsade ner dom till tågstationen. Brorsan fick nämligen bara packa om och åka ner till Torsby en vecka för träningsläger med juniorlandslaget! Det kostar att ligga på topp ;)

Är väldigt trött just nu men glad att vara hemma. Resan känns lite som en dröm men världen gungar fortfarande i takt med havet. Imorgon ska jag ta tag i plugget och sen träffa mina vänner igen! :) Gonatt!

Update från Medelhavet

Hej på er! Tänkte bara kika in och säga att jag lever. Just nu sitter vi på en restaurang i Izmir och lånar deras wifi och dricker Efes. Internet på båten är svindyrt så det gäller att passa på! Idag bjuder Turkiet på strålande sol och ca 25 plusgrader, första soliga dagen på resan hittills :) Så snart ska vi gå på kryssaren igen, byta om och lägga oss vid poolen och bara njuta. Jag fotar massor så det blir massa bilder när jag kommer tillbaka hem. För övrigt så äter vi jättemycket god mat och dricker massa vin, men jag saknar mina fina vänner lite.

Sköt om er så ska jag göra desamma ❤

I luften

Frukost på Arlanda

Godmorgon! Ska checka ut från Rest&Fly och sen äta frukost här på Arlanda. Sen 09:40 går planet mot Venedig där vi ska gå på kryssningsfartyget.

Outfit - Insparken

Ungefär såhär såg jag ut på Öppen Ingångs Inspark. Svart kavaj och kjol, mina nya pumps och lockigt hår. Halsbandet kommer från Lindex. Mina lockar dog dock innan jag ens hann till sittningen, men så äre om man har hår som mitt!

Avskedsmys & morgonkaffe

Godmorgon fina ni! Jag sitter och dricker kaffe och lyssnar på morgonpasset i P3 i vanlig ordning. Trots att jag är ledig idag, och trots att det blev rätt sent igår, vaknade jag rätt tidigt. Josefine och Heijne va nämligen kvar till halv två inatt (!). Vi drack vin, åt ost, kex, vindruvor och päron, pratade och skrattade. Väldigt trevlig kväll :)

Nu ska jag ta tag i lite saker såsom diska, bädda rent i sängen, vattna blommorna, städa undan och packa det sista. Sen blir det lunchdejt på skolan för att säga hejå. Min familj kommer hit på eftermiddagen och då blir det middag innan det är dags att åka till flygplatsen. Vi flyger till Stockholm ikväll och sen vidare till Venedig imorgon!

Långledigt!!

Hej hopp! Tentan är gjord, labbrapporten är inskickad och resväskan är i stort sett färdigpackad, så himla skönt! Nu är jag ledig i hela 10 dagar och ska försöka njuta och slappna av till 100%. Eller ja, har fixat boken till nästa del av kursen på pdf till iPaden så jag kan läsa på när jag är borta... Men det blir nog bra ändå. Just nu väntar jag på att Josefine och Heijne ska komma hit, det vankas nämligen lite avskedsmys med ost, kex och vin. Mina fina vänner, kommer sakna allihop ❤ Men det finns ju Skype och Snapchat som tur är, hihi :)

Nya toppar

Dip dye top, H&M

Neonorange top, H&M Divided

Långärmad top, Gina Tricot

Fin-öl & musikquiz

Äntligen har huvudet landat på kudden. Efter en dag med tentaplugg tog jag mig ut på en löprunda men de gick väldigt tungt. Tror tyvärr inte att förkylningen är 100% borta.. Efter middagen mötte jag upp Josefine, Dennis och Heijne och så cyklade vi ner på stan. Vi for på Pipes, drack "fin-öl" (dyra än vad vi studenter är vana vid på Origo) och tävlade i deras musikquiz! Jättetrevligt att komma bort från campus en stund. Nu ska jag ladda batterierna inför morgondagen tenta, wish me luck! :)

Halv 8 hos Josefine

♥ Förrätt: Tunnbrödssnittar med cream cheese, pesto och avocado,
"tunnbrödschips" och oliver
♥ Huvudrätt: Kantarellpasta med spenat och parmesanost
♥ Efterrätt: Hemmagjord chokladpudding med vispad grädde

Vi har snackat länge om att ha lite "halv 8 hos mig"-kvällar och nu är vi äntligen igång! Först ut i ordningen blev Josefine. Hon bjöd på ovanstående läckerheter. Det blev en riktigt trevlig kväll, kanske lite väl mycket vin men sällskapet kunde man då verkligen inte klaga på. Jag har redan börjat fila på min meny och tänker köra på ett Västerbotten-tema :)

1 oktober 2013

Just landat i sängen efter 15 timmar på skolan. Imorgon blir det dock en timmes sovmorgon! Är mitt uppe i intensivaste tentaplugget just nu men känner mig inte så stressad vilket är skönt (och ovanligt). Imorgon släpper Melissa Horn sitt nya album och om fyra dagar befinner jag mig på en gigantisk båt i Medelhavet, tummen upp! :)

Trådkorg

En trådkorg i metall har fått flytta in här hos mig. Perfekt när filtar och kuddar inte får plats i soffan! Sen är den ju väldigt fin också ♥